Rólunk
Szakképzett terapeutáink
Czakóné Koós Krisztina
Konduktor, szakvizsgázott gyógypedagógus, inkluzív pedagógia okleveles tanára
CA nevem Czakóné Koós Krisztina, pályám kezdete óta a korai fejlesztés területén dolgozom. Csecsemőkortól a kisgyermekkoron át az kisiskolás korig találkoztam már különböző problémával küzdő gyermekekkel és családokkal. Mozgásfejlesztéssel kapcsolatos konduktori diplomám mellett számos kognitív fejlesztéssel foglalkozó végzettséget szereztem az idő folyamán. A munkám során tapasztaltam, hogy az igazán hatásos fejlesztés a több oldalról történő megerősítésen alapul. Ezért fontos, a mozgás és a kognitív fejlesztés együttes alkalmazása, összekapcsolása. Így a korai fejlesztésen belül a megkésett beszédfejlődésű, a részképesség-zavarral és a magatartási problémákkal küzdő gyermekek komplex fejlesztése került szakmai pályafutásom középpontjába. Ezáltal nyújtva hatásos segítséget a problémákkal küzdő gyermekeknek és családjaik számára.
Iskolai végzettségeim
Főiskolai végzettségek
- Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete – konduktor
- Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar – gyógypedagógus – értelmileg akadályozottak pedagógiája szak
- Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar – gyógypedagógus – tanulásban akadályozottak pedagógiája szak
- Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar – gyógypedagógus szakvizsga – gyógypedagógiai szakértő szakirány
Egyetemi végzettség
- Eszterházy Károly Főiskola – Inkluzív nevelés okleveles tanára
Továbbképzések
- „ A gyermekkori pszichés zavarok felismerése és pedagógiai megközelítése – a pedagógus lehetőségei a gyermekek és serdülők társadalmi kirekesztődésének megelőzésében „ című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
- „ Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására „ című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
- „ A korai gyermekkori intervenció elmélete és gyakorlata” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
- „ Autizmus – specifikus komplex korai intervenció – elméleti és gyakorlati alapismeretek” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
- “Beszédpercepciós diagnosztika és terápia” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
- “Sindelar-Zsoldos program 1. – Fejlesztő Program Tanulási- és Magatartási Zavarok Megelőzésére Óvodáskorban és Iskolakezdéskor” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
- “Sindelar-Zsoldos program 2. – Tanulási- és Magatartási Zavarok Terápiája Iskoláskorban” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
- “A Meixner Ildikó által kidolgozott dyslexia prevenciós és reedukációs módszer elmélete” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
- “A kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása” témában megvalósuló blended learning képzés
- Huple mozgásfejlesztő program
„ Hát mit tehetnék érted, hogy elűzzem a bánatod,
A lelked mélyén megtörjem a gonosz varázslatot.
Mit tehetnék érted, hogy a szívedben öröm legyen,
Mit tehetnék áruld el nekem!„


Porkolábné Szaniszló Márta
Szenzomotoros mozgásfejlesztő, ( TSMT, HRG, Schroth terapeuta)
P
Porkolábné Szaniszló Márta vagyok, szenzomotoros mozgásfejlesztő, (TSMT,HRG, Schroth terapeuta). Az életem a mozgásról szól. Gyermekkorom óta aktívan és rendszeresen sportolok. Már gyermekkoromba észrevettem, hogy a mozgás gyógyít. A kezdetektől foglalkozom gyermekek oktatásával, tanításával. Sokszor tapasztaltam olyan figyelmi, magatartásbeli vagy megértési akadályokat, amiknek okát nem értettem, az összefüggéseket akkor még nem láttam. Megoldásokat kerestem, s így jutottam el a mozgásterápiákig. Amikor megtapasztaltam, hogy milyen mérhetetlenül egyszerű, kézenfekvő mozgások segíthetnek egy gyermeken, úgy döntöttem, ezzel fogok foglalkozni.
Meglévő kompetenciáimat egybe fűztem és újakat szereztem és mindezeket a gyermekek fejlesztő programjaiba építem.
Jelenleg a Református EGYMI miskolci tag.( TIREK Református Pedagógiai szakszolgálatában dolgozom és Pillangóház Korai Fejlesztő és Tehetséggondozó Központjában végzek fejlesztő munkát kolleganőmmel. Önkéntesként dolgozom a BEHA- A segítők Háza –Békesség Háza Alapítványba ahol a határon túli (Kárpátalja) Református gyermekotthonnal állunk kapcsolatban (fejlesztések, segítségnyújtás, programok)
- Nyiregyházi Főiskola Testnevelés-Biológia szakos pedagógus, edző
- Semmelweis Tudományi Egyetem – gyógytestnevelő
- TSMT-I egyéni home-traning terapeuta (BHRG, Lakatos Katalin PhD.)
- TSMT-II csoportos terapeuta (BHRG, Lakatos Katalin PhD.)
- Szenzoros állapot és mozgás vizsgálat SMT (BHRG, Lakatos Katalin PhD)
- HRG terapeuta. gyógyúszás foglalkoztató, (BHRG, Lakatos Katalin PhD)
- Nyugat Magyarországi Egyetem – gyógypedagógia TANAK ( folyamatban)
- Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elmélete és gyakorlata
- Autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek fejlesztése
- Schroth teraputa- Háromdimenziós scoliozis terápia Katharina Schorth szerint
- Beszédpercepciós diagnosztika és terápia GMP
- Modern neurorehabilitáció
- Meixner Ildikó által kidolgozott dyslexia prevenció és reedukáció módszere
- “A kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása” témában megvalósuló blended learning képzés
- Kinezio tape / sportsérülések kezelése elasztikus tappel
- Tehetségfejlesztés óvodás és kisiskolás korban /okoskocka
- Huple mozgásfejlesztő program