Pillangóház - Korai fejlesztő és tehetséggondozó központ Miskolcon
3508 Miskolc, Kertész utca 4.
+36308971653, +36203248228

Rólunk


Rólunk

Szakképzett terapeutáink

Czakóné Koós Krisztina

Konduktor, szakvizsgázott gyógypedagógus, inkluzív pedagógia okleveles tanára

CA nevem Czakóné Koós Krisztina, pályám kezdete óta a korai fejlesztés területén dolgozom. Csecsemőkortól a kisgyermekkoron át az kisiskolás korig találkoztam már különböző problémával küzdő gyermekekkel és családokkal. Mozgásfejlesztéssel kapcsolatos konduktori diplomám mellett számos kognitív fejlesztéssel foglalkozó végzettséget szereztem az idő folyamán. A munkám során tapasztaltam, hogy az igazán hatásos fejlesztés a több oldalról történő megerősítésen alapul. Ezért fontos, a mozgás és a kognitív fejlesztés együttes alkalmazása, összekapcsolása. Így a korai fejlesztésen belül a megkésett beszédfejlődésű, a részképesség-zavarral és a magatartási problémákkal küzdő gyermekek komplex fejlesztése került szakmai pályafutásom középpontjába. Ezáltal nyújtva hatásos segítséget a problémákkal küzdő gyermekeknek és családjaik számára.

Iskolai végzettségeim
Főiskolai végzettségek

  • Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete – konduktor
  • Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar – gyógypedagógus – értelmileg akadályozottak pedagógiája szak
  • Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar – gyógypedagógus – tanulásban akadályozottak pedagógiája szak
  • Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar – gyógypedagógus szakvizsga – gyógypedagógiai szakértő szakirány

Egyetemi végzettség

  • Eszterházy Károly Főiskola – Inkluzív nevelés okleveles tanára

Továbbképzések

  • „ A gyermekkori pszichés zavarok felismerése és pedagógiai megközelítése – a pedagógus lehetőségei a gyermekek és serdülők társadalmi kirekesztődésének megelőzésében „ című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  • „ Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására „ című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  • „ A korai gyermekkori intervenció elmélete és gyakorlata” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  • „ Autizmus – specifikus komplex korai intervenció – elméleti és gyakorlati alapismeretek” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  • “Beszédpercepciós diagnosztika és terápia” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  • “Sindelar-Zsoldos program 1. – Fejlesztő Program Tanulási- és Magatartási Zavarok Megelőzésére Óvodáskorban és Iskolakezdéskor” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  • “Sindelar-Zsoldos program 2. – Tanulási- és Magatartási Zavarok Terápiája Iskoláskorban” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  • “A Meixner Ildikó által kidolgozott dyslexia prevenciós és reedukációs módszer elmélete” című akkreditált pedagógus – továbbképzési program
  • “A kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása” témában megvalósuló blended learning képzés
  • Huple mozgásfejlesztő program

„ Hát mit tehetnék érted, hogy elűzzem a bánatod,
A lelked mélyén megtörjem a gonosz varázslatot.
Mit tehetnék érted, hogy a szívedben öröm legyen,
Mit tehetnék áruld el nekem!„

Porkolábné Szaniszló Márta

Szenzomotoros mozgásfejlesztő, ( TSMT, HRG, Schroth terapeuta)

P

Porkolábné Szaniszló Márta vagyok, szenzomotoros mozgásfejlesztő, (TSMT,HRG, Schroth terapeuta). Az életem a mozgásról szól. Gyermekkorom óta aktívan és rendszeresen sportolok. Már gyermekkoromba  észrevettem, hogy a mozgás gyógyít. A kezdetektől foglalkozom gyermekek oktatásával, tanításával. Sokszor tapasztaltam olyan figyelmi, magatartásbeli vagy megértési akadályokat, amiknek okát nem értettem, az összefüggéseket akkor még nem láttam. Megoldásokat kerestem, s így jutottam el a mozgásterápiákig. Amikor megtapasztaltam, hogy milyen mérhetetlenül egyszerű, kézenfekvő mozgások segíthetnek egy gyermeken, úgy döntöttem, ezzel fogok foglalkozni.

Meglévő kompetenciáimat egybe fűztem és újakat szereztem és mindezeket a gyermekek fejlesztő programjaiba építem.

Jelenleg a Református EGYMI miskolci tag.( TIREK Református Pedagógiai szakszolgálatában dolgozom és Pillangóház Korai Fejlesztő és Tehetséggondozó Központjában végzek fejlesztő munkát kolleganőmmel. Önkéntesként dolgozom a BEHA- A segítők Háza –Békesség Háza Alapítványba ahol a határon túli (Kárpátalja) Református gyermekotthonnal állunk kapcsolatban (fejlesztések, segítségnyújtás, programok)

  • Nyiregyházi Főiskola Testnevelés-Biológia szakos pedagógus, edző
  • Semmelweis Tudományi Egyetem – gyógytestnevelő
  • TSMT-I egyéni home-traning  terapeuta  (BHRG, Lakatos Katalin PhD.)
  • TSMT-II csoportos  terapeuta  (BHRG, Lakatos Katalin PhD.)
  • Szenzoros állapot és mozgás vizsgálat SMT  (BHRG, Lakatos Katalin PhD)
  • HRG terapeuta. gyógyúszás foglalkoztató,   (BHRG, Lakatos Katalin PhD)
  • Nyugat Magyarországi Egyetem – gyógypedagógia TANAK ( folyamatban)
  • Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elmélete és gyakorlata
  • Autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek fejlesztése
  • Schroth teraputa- Háromdimenziós scoliozis terápia Katharina Schorth szerint
  • Beszédpercepciós diagnosztika és terápia GMP
  • Modern neurorehabilitáció
  • Meixner Ildikó által kidolgozott dyslexia prevenció és reedukáció módszere
  • “A kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása” témában megvalósuló blended learning képzés
  • Kinezio tape / sportsérülések kezelése elasztikus tappel
  • Tehetségfejlesztés óvodás és kisiskolás korban /okoskocka
  • Huple mozgásfejlesztő program